Aamulla kello 9 aikaan sateen uhka oli vielä niin kaukainen, että 5 ´pärrän´ letkalla lähdimme matkaan.
4-tietä Hartolan Kalhoon, sieltä ... Sysmän Nuoramoinen ja Kalkkinen, josta uskaliaasti suuntasimme osin
soratietä Vesivehmaalle.
Soraosuus on peruskunnostuksessa ja saanee jo tänä syksynä asfalttipinnoitteen. Siinä onkin sitten tarjolla vallan mainiota mutkapätkää. On helppo ennustaa, että osuus Vesivehmaa - Kalkkinen tulee olemaan motoristien suosiossa. Tie on koko ajan väärällään johonkin suuntaan. Nyt olisi hyvä tilaisuus pinnoittaa
Mani-Baarin piha-aluekin Kalkkisissa.
Ensimmäisen pikapaussin otimme Lahdessa,
Suomen Moottoripyörämuseon alueella. Sieltä suuntasimme Messilän ja Salpakankaan kautta tielle nro 54. Kärkölän
Järvelässä soimme itsellemme lounastuksen.
Matkamme jatkui Hämeenkoskelle ja sieltä samaa syssyä Asikkalan Kurhilaan, jossa ´pössypaussi´
Vanha Kevar -piha-alueella. Täältä ajoimme pikkupyrähdyksen Vääksyyn
Majakkapaviljonki -ravintolan alueelle. Siellä oli väkeä myyntitiskillä jonoksi asti.
Pulkkilanharjun kautta ajelimme Sysmän keskustaan, jossa pidimme reittineuvottelun ja sen tuloksena suuntasimme kulkumme Luhangan kautta Joutsaan. Viimeinen välistoppi oli
Vuoksensalmen laiturilla.
Taivalta kertyi yhteensä 320 km. Kiitos osallisille matkaseurasta.
PS. Sade alkoi Joutsan keskustassa vajaa puoli tuntia sen jälkeen kun olimme kotiutuneet.
|
Reittisuunnitelman tekoa Vesivehmaalla. |
|
Suomen Moottoripyörämuseo, Lahti. |
|
Suomen Moottoripyörämuseo, Lahti. |
|
Suomen Moottoripyörämuseo, Lahti. |
|
Vanha Kevar, Asikkalan Kurhila. |
|
Vanha Kevar, Asikkalan Kurhila |
|
Vanha Kevar, Asikkalan Kurhila |
|
Majakkapaviljonki, Asikkalan Vääksy. |
|
Vuoksensalmen silta Sysmän ja Luhangan välillä. |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti